In lumea industriei auto, Romania are un loc special: multi producatori de autoturisme straine reduc perioadele de garantie fata de alte tari, recomanda revizii tehnice la 10.000-15.000 de kilometri parcursi, fata de 30.000 de kilometri standard, sau ofera optiunea de a-ti dota masina cu "pachetul drumuri grele" (suspensii mai rigide, garda la sol mai ridicata pentru evitarea gropilor). Pentru ca, intr-adevar, majoritatea soselelor romanesti sunt niste drumuri grele, oricat au incercat guvernantii sa le peticeasca. In timp ce PD-L vrea cat mai multe autostrazi, fara sa uite de modernizarea drumurilor nationale, PNL echilibreaza costurile cu drumuri expres, mai ieftine. In brosura care tine loc de program de guvernare la PSD, soselele nu ocupa un loc important.
Ce argumente au insa partidele cand promit ca intr-un mandat de patru ani vor realiza, in domeniul infrastructurii rutiere, cat nu au facut in 18 ani? Radu Berceanu, fost ministru PD-L al Transporturilor, crede ca nu s-a facut nimic atat de mult timp pentru ca nici un guvern nu a venit la putere cu gandul prioritar sa se apuce de facut sosele. "Pana acum nu exista o presiune publica extrem de ridicata, atat din tara cat si din strainatate. Romania nu era in sistemul european, in care ni se cer extrem de insistent sosele", explica Berceanu lipsa de rezultate. Democrat-liberalul spune ca situatia s-a schimbat: "Sunt mult mai multi bani si posibilitati de finantare.
In plus, la noi exista acum aceasta vointa scrisa – PD-L va incepe fiecare proiectie bugetara cu banii pentru infrastructura rutiera". In programul de guvernare, PNL isi justifica lipsa de rezultate intr-ale soselelor si promite ca va rezolva urmatoarele probleme grave: "Lipsa constantei in asigurarea finantarii de catre Guvern; nerealizarea la timp a exproprierilor si eliberarii terenului necesar constructiei; managementul ineficient a