Un temerar si bine motivat spectacular proiect curatorial ne propune, in acest final de an, Serviciul pentru ambientare si expozitii al Camerei Deputatilor, in spatiile proprii ale Salii „ Brâncusi " din Palatul Parlamentului. Sunt reunite creatii de data recenta semnate de cinci nume grele ale plasticii noastre actuale, de un incontestabil prestigiu european si international.
Un cvintet artistic matur, de personalitati perfect definite stilistic, cu o autoritate unanim recunoscuta in agora artelor de pretutindeni: Daniela Fainis, ceramica; Adrian Adam Chira – pictor, rezident in Tg. Mures; Ion Iancut – sculptor; Stefan Pelmus – pictor, si craioveanul Mihail Trifan, autorul unei suite de pictura-obiect.
Un grup, ne lamureste curatorul expozitiei, „constituit in primul rând pe afinitati afective, acestea fiind determinante in crearea unui spatiu, in care fiecare sa-si pastreze propria identitate si, in acelasi timp, sa compuna un tot, ale carui granite stilistice sa se intrepatrunda intr-o fireasca complementaritate si continuitate". O miza harazita sa astâmpere, mai mult galant si compezent, decat sa impace sau sa justifice inadvertetele unor alaturari hazardate intre gândirea plastica solid si coerent exprimata, poetica gestuala rafinata si virtuoz orchestrata si frivolitatea improvizatorica de factura minimalista. Limpezirea si aplombul novator al limbajului plastic, flexibilizat de o inteligenta artistica ancorata temeinic in traditia marilor modele ale culturii vizuale, este pus sa dialogheze artificial cu baiguiala mimetismului experimentalist. Sa fiu bine inteles, nu pledez pentru uniformitatea standardizata a modalitatilor de expresie si a limbajelor intr-un discurs expozitional colectiv. Dar viziunea de ansamblu asupra evenimentului este in suferinta, cand criteriile asociative se limiteaza doar la potentarea pretinselor „afinita