Organizaţia europeană Transport & Environment a publicat recent un raport potrivit căruia consumul de carburant obţinut de către şoferi în condiţii reale de trafic este mai mare cu peste 20 de procente faţă de testele oficiale ale constructorilor. Potrivit acestuia, marii producători de maşini folosesc mai multe trucuri pentru a modifca rezultatele.
T&E solicită introducerea, începând din anul 2016, a unor procedurii mondiale de testare pentru vehicule uşoare (World Light Duty Test Procedure - WLDTP) şi un control mai eficient al autoturismelor noi, pentru a avea certitudinea că rezultatele testelor sunt conforme cu realitatea, potrivit Economica.net.
Citeşte şi Record: Cea mai strânsă parcare din LUME. Vezi cât spaţiu a lăsat între cele două maşini VIDEO
Conform raportului, producătorii de automobile foloesc zeci de trucuri prin care datele referitoare la consumul de carburant şi emisia de gaze sunt interpretate în mod diferit. Astfel, ei modifică procedurile de testare, exploatând toate posibilităţile de care dispun pentru a evalua maşinile peste valoarea lor reală, astfel câştigând mai mulţi clienţi.
Printre cele mai întâlnite trucuri se numără folosirea unor pneuri speciale, care suportă o presiune mai mare decît cea normală, oferind o stabilitate sporită şi o aderenţă mai mare, lucru care duce la reducerea consumului.
Un alt secret descoperit vorbeşte despre acoperirea cu bandă adezivă a spaţiilor din jurul uşilor şi a grilelor, pentru a face autovehiculul mai aerodinamic. De asemenea, se pare că ajustarea frânelor şi a geometriei roţilor poate modifica rezultatele testelor concepute de producători.
Citeşte şi Producătorii europeni de autoturisme depăşesc majoritatea producătorilor asiatici în "cursa verde"
Maşinile folosesc carburant nu doar pentru a pune în funcţiune motorul, ci şi pentru producerea de curent electric n