Adobe a decis să nu mai ofere gama Creative Suite, ci să treacă la un model de abonament lunar. Astfel, Adobe Photoshop sau Premiere Pro vor fi disponibile fie individual, fie la pachet cu plată lunară. De ce trece compania la acest model de afacere?
Adobe îşi mută programele de editare foto sau video în online, astfel că din Creative Suite devine Creative Cloud. Costul lunar (în SUA) este de 50 dolari pentru toată suita, pe când un singur program costă 30 de dolari, scrie Mashable. În Europa situaţia stă puţin altfel. Eu am ales să văd cât costă în România şi am ajuns la circa 25 euro pentru o singură aplicaţie şi 62 euro pentru toate. La fiecare am câte 20GB de spaţiu de stocare online.
Creative Cloud al Adobe există încă de anul trecut, odată cu trecerea la Creative Suite 6 şi se pare că a fost un succes pentru companie, până acum. Sunt aproximativ 500.000 de membri înregistraţi în primele 9 luni şi alte două milioane de conturi Creative Cloud create gratuit ale oamenilor care doar au vrut să încerce un anumit produs.
Adobe va continua să vândă CS6 în continuare, dar acele programe nu vor mai beneficia de actualizări în viitor. De ce trece Adobe la acest model de afacere?Mashable a vorbit cu directorul executiv al companiei şi a încercat să obţină câteva răspunsuri.
Viitor e-n online, nu la cutie
Shantanu Narayen, directorul executiv al companiei, a spus că Adobe este în avantaj pentru că trece la un model online, în primul rând pentru că nu mai plăteşte împachetarea produselor, iar actualizările sunt livrate mai repede. „Pentru ingineri şi echipa de produs, este o cale de a livra mai rapid produsele şi inovaţia". Aplicaţiile cumpărate cu abonament vor funcţiona şi fără conexiune la Internet.
Piratarea produselor Adobe nu mai este un secret, iar directorul companiei spune că modelul abonamentelor o va reduce, în timp ce costul p