Compania finlandeză Nokia a ieftinit preţul telefoanelor inteligente cu până la 10% întrând în competiţie cu mobilele de clasă medie ale rivalilor Samsung şi Sony Ericsson, arată Reuters.
Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume susţine că această scădere a preţurilor face parte din planul său de business, iar de câteva ori pe an ia astfel de măsuri. Înainte de scăderea preţurilor cu 10%, cel mai ieftin model smartphone Nokia 5230 era vândut cu 170 de euro, adică 239 de dolari în Finlanda. Acum, acelaşi dispozitiv poate fi achiziţionat la un preţ de 120 de euro.
Vânzările de telefoane inteligente au crescut cu 30%
Cererea de telefoane inteligente a ajutat acest sector să crească în ciuda recesiunii. Astfel, vânzările de smartphone-uri au crescut 30% în octombrie-decembrie, potrivit firmei de cercetare Strategy Analytics.
Nokia a anunţat că veniturile companiei din vânzările de smartphone-uri au crescut în ultimul trimestru din 2009 cu 26 % la 3,9 miliarde de euro. Preţul mediu al smartphone-urilor companiei a scăzut la 186 de euro de la 190 de euro în al treilea trimestru. Producătorul finlandez estimează că piaţă de profil va creşte cu 10% anul acesta.
Scăderea preţurilor mobilelor Nokia au afectat producători precum Sony Ericsson. Compania se baza pe dispozitive de clasă medie, cu o camera foto şi player muzicale, dar fără sistem de operare. Acestea erau mai ieftine decât telefoanele inteligente, însă acum diferenţa de preţ nu mai este atât de mare.
„Această ultimă ajustare a preţurilor telefoanelor Nokia va duce competiţia între mobile cu sistem de operare la un alt nivel‟, arată Ben Wood, director de cercetare la CCS Insight.
Primul telefon Microsoft
În condiţiile în care, în 2010, vânzările de telefoane mobile vor creşte cu până la 10%, Microsoft plănuieşte să lanseze un nou