Moda reducerilor a început să fie practicată şi în România, astfel încât împătimiţii de shopping au un real motiv de bucurie. Magazinele din marile centre comerciale practică deja reduceri consistente de preţ la îmbrăcăminte, încălţăminte sau la alte produse din colecţia primăvară-vară, înainte de perioada propriu-zisă de soldare (1 august - 31 septembrie). În magazinele din Braşov, reducerile merg chiar şi până la 70% în anumite cazuri. Unele magazine oferă reduceri de preţ, iar în altele promoţia constă în achiziţionarea a mai multor produse la un preţ mai mic. Însă reducerile nu sunt aplicate tuturor produselor, ci selectiv şi numai pentru produsele din colecţia primăvară-vară.
Mai ieftin cu
până la 70%
În străinătate, moda reducerilor la final de sezon este foarte în vogă. Mai nou, comerţul autohton a „importat” şi el această practică impusă de politicile marilor lanţuri internaţionale. Practic, impulsionând vânzările prin această metodă, comercianţii îşi reduc stocurile actuale şi creează astfel spaţiul necesar pentru următoarele colecţii. „Reducerile sunt acum doar pentru anumite produse din colecţia primăvară-vară. De obicei, în perioada reducerilor vânzările merg foarte bine, astfel încât putem să creăm spaţiul necesar de desfacere pentru produsele din colecţia toamnă-iarnă. Bineînţeles, acestea nu vor fi în acelaşi regim promoţional”, ne spune reprezentanta magazinului Fox, din Unirea Shopping Center. De aici, cumpărătorul poate achiziţiona articole de îmbrăcăminte pentru toate vârstele cu reduceri de până la 60%.
Tot anul
Reducerile promoţionale din această perioadă nu intră în perioada oficială de soldare. Magazinele non-alimentare intră doar de două ori pe parcursul anului în perioada de soldare: 15 ianuarie-15 aprilie, pentru colecţiile de toamnă-iarnă, şi 1 august-31 octombrie, pentru colecţiile de primăvar