Toyota vinde bine hibride dar studiaza si tehnologia celulei de hidrigen, Honda spune ca nu are incredere in masinile electrice si promoveaza masinile cu hidrogen, care insa sunt scumpe pentru productia de serie, in timp ce Mitsubishi si Nissan sunt convinse ca masinile care se incarca de la priza sunt pariul castigator in viitor. Producatorii auto japonezi vad diferit calea spre succes in cursa pentru masina viitorului, iar Financial Times analizeaza ce face fiecare in aceasta batalie.
In prezent, tot mai multi producatori vin cu alternative la combustibili clasici, care devin scumpi si afecteaza mediul. In industrie exista o disputa intre cei care sustin masinile care se incarca la priza si cele pe baza de celule de combustibil, care genereaza energie electrica, folosind hidrogen.
Seful Honda nu crede ca bateriile vor deveni suficient de puternice pentru a fi viabile in viitor. El spune ca gama de hibride se va mari, insa numai la sectiunea masinilor de clasa mica, dar subliniaza ca Honda nu vrea sa produca un vehicul ce va fi propulsat exclusiv de baterii incarcabile la priza. Honda spune ca cele mai noi baterii litiu-ion sunt viabile doar pentru cei care merg mai putin de 100 km zilnic cu masina. In plus, pentru ca sedanul Accord sa mearga 600 de km incarcat doar de la priza, "bateria ar trebui sa reprezinte doua treimi din masina", crede Takeo Fukui, CEO al Honda.
Producatorul promoveaza puternic tehnologia celulei de combustibil si a inceput productia de serie, in volume limitate ce-i drept, a vehiculului FCX Clarity, care trebuie alimentat cu hidrogen si are ca emisii doar apa. Insa, masina va fi produsa in doar cateva sute de exemplare, iar criticii spun ca nu e o solutie pentru viitor, fiindca productia unei masini ii costa pe cei de la Honda cam 950.000 de dolari. Si chiar daca avansurile tehnologiei o vor face mai ieftina,