Pentru a conduce cu succes un business este indicat ca managerul sa fie rational, calm, inteligent, detasat, cu spirit analitic, obiectiv, serios si foarte profesionist. Cand acestor calitati li se adauga insa lacune in relationarea cu oamenii, atunci putem vorbi de un lider detasat.
Aceasta tipologie de manageri are avantajele sale: au succes deoarece considera ca totul este doar „business”, rareori sunt acuzati de favoritisme, nu se lasa prinsi in jocuri politice sau probleme interumane neclare. De foarte multe ori, oamenii au incredere in astfel de lideri deoarece par a sti ce trebuie sa faca si isi fac foarte bine meseria.
Insa, in situatii limita sau in perioade tensionate, detasarea in management functioneaza ca un factor perturbator. Liderii detasati au tendinta de a se izola in astfel de momente, de a intrerupe orice dialog cu oamenii din echipa lor chiar daca acestia au nevoie disperata de indrumarea lor. Printr-un astfel de comportament se instraineaza de oameni, in loc sa-i coaguleze in jurul lor, pierzand totodata si o importanta sursa de idei.
Prin ce se diferentiaza un lider detasat de restul liderilor? - creeaza un mediu in care deciziile sunt luate in mod obiectiv si rareori politica este implicata versus creeaza o cultura „rece” in care exprimarea sentimentelor este neacceptata;
- raman calmi in timpul crizelor si momentelor tensionate versus se retrag in timpul crizelor si momentelor tensionate;
- mentin o anumita detasare, insa pot relationa cu oamenii daca este necesar versus sunt stoici pana la punctul in care nu isi arata slabiciunile si nu se deschid in fata nimanui;
- deleaga altora majoritatea activitatilor de relationare, insa sunt dispusi sa creeze aliante-cheie in situatii cruciale versus nu pot lucra in echipa sau crea aliante;
(Sursa: „De ce esueaza un CEO”, David L. Dotlich & Peter C. Cairo