• Pentru a nu pierde banii europeni, Aeroportul International Iasi va demara doua proiecte care vor ajunge la Ministerul Transporturilor • Unul dintre ele vizeaza prelungirea si modernizarea pistei actuale, iar celalalt priveste construirea unei noi cai de rulare, de 3.000 de metri • Aerogara va depune ambele proiecte, urmand ca cel mai viabil sa poata beneficia de finantare
Aeroportul International Iasi va avea de ales intre o pista noua, de 3.000 de metri, si una de numai 2.100 de metri. Pentru a obtine o finantare europeana de pana in 40 de milioane de euro, aerogara va trebui sa depuna un proiect viabil pana la jumatatea lunii septembrie la Ministerul Transporturilor. Consilierii judeteni au decis ieri, in cadrul unei sedinte extraordinare, alocarea a 30.000 de euro pentru intocmirea a doua studii de fezabilitate, unul pentru proiectul privind reabilitarea si prelungirea pistei vechi, iar altul pentru planul ce vizeaza construirea unei noi cai de rulare, de 3.000 de metri. "Proiectul care se incadreaza in sumele eligibile va fi cel care va fi luat in calcul. Prioritatea noastra ramane, insa, pista de 3.000 de metri. Pentru a fi siguri ca vom obtine banii europeni, am decis sa facem in paralel doua proiecte. Nu trebuie sa pierdem timpul, nu ne mai putem juca cu acest proiect si am convenit, impreuna cu partidele din Consiliu, sa demaram doua proiecte", a sustinut Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean Iasi.
De studiul privind pista veche se vor ocupa cei de la ITPANA SA, firma de proiectari care a mai colaborat cu CJ Iasi. Studiul privind constructia unei piste noi se va afla in grija Search Corporation, societatea care a facut ultimul proiect de modernizare a aerogarii. Desi reprezentantii Search Corporation s-au aratat nemultumiti de discutiile avute cu sefii CJ, se pare ca firma va colabora din nou cu autoritatea ieseana.