Trei din patru români frecventează mai rar restaurantele şi barurile din cauza crizei, iar 60% plătesc mai puţin de 50 de lei la o ieşire, în timp ce unu din cinci persoane declară că nu au luat masa în oraş în ultimele şase luni, reiese dintr-un sondaj realizat online de bursadereclama.ro, informează Mediafax.
Doar 5,6% dintre respondenţi îşi permit o ieşire la restaurant în fiecare zi, 28,5%- săptămânal, 25,2% -cel puţin o dată pe lună şi peste 40% - cel puţin o dată la trei luni. Doar 20,8% dintre respondenţi au declarat că nu luat masa în oraş în ultimele şase luni.
"Cei care ies frecvent la baruri şi restaurante sunt bărbaţi, tineri (19-29 ani), necăsătoriţi, dar angajaţi într-o relaţie, salariaţi, dar cu venituri sub medie", explică Valentin Oeru, directorul general al TradeAds Interactive, compania care administrează Bursa de Reclamă.
Valoarea medie a consumaţiei, la cea mai recentă ieşire în oraş, a fost de 82,9 lei, însă există o discrepanţă mare între diferitele categorii de clienţi, în condiţiile în care aproape 60% dintre respondenţi declară că au plătit sub 50 de lei.
Un sfert dintre participanţii la sondaj au cheltuit la ultima ieşire între 50 şi 100 de lei, în timp ce 17% au plătit peste 100 de lei.
Restaurantele de tip pizzerie sunt cele mai populare în rândul românilor (42,2%), urmate de restaurantele cu specific local/internaţional (29,7%) şi de fast-food (24,5%).
Cei mai mulţi respondenţi afirmă însă că factorul dominant în alegerea unui restaurant este calitatea mâncării (65,1%), preţul fiind al doilea criteriu determinant (46,9%). Calitatea servirii şi ambianţa sunt factori care influenţează alegerea restaurantului pentru mai mult de o treime dintre respondenţi.
Majoritatea românilor caută restaurantele şi localurile amplasate în centrul oraşelor, alegere care a fost indicată de 68,7% dintre respondenţi.
C