Daca la inceputul lui 2010 majoritatea jucatorilor din IT-ul local prognozau o crestere a pietei de printing cu pana la 10%, in momentul de fata acestia si-au reevaluat estimarile si se asteapta, din contra, la o cadere intre 5 si 10% fata de anul trecut. Cum planuieste reprezentanta din Romania a producatorului japonez de imprimante Brother sa isi creasca vanzarile cu 20 de procente, afla dintr-un interviu acordat de Adrian Dogaru, manager de vanzari al companiei pe plan national.
La nivel local, filiala Brother din Romania a evoluat in mare parte in aceeasi tendinta cu industria IT, cunoscand o crestere semnificativa a cotei de piata si a volumelor pana in prima jumatate a anului 2008, urmata de o cadere, insa mai mica decat a altor branduri concurente, dupa cum spune managerul companiei.
“In anul fiscal trecut, incheiat la 31 martie 2010, operatiunile Brother pe plan local au scazut cu 20%, mai putin decat alte branduri concurente. Insa, la inceputul acestui an, majoritatea celor din IT estimau ca piata va creste cu 5-10% fata de anul trecut calendaristic, pentru ca in prezent sa se estimeze o piata in scadere cu 5-10%. In acest context, noi ne propunem sa recuperam ceea ce am pierdut in perioada 1 aprilie 2009 – 31 martie 2010 si sa crestem cu 20 de procente”, a declarat Adrian Dogaru intr-un interviu acordat Wall-Street. Totusi, estimarile de scadere sunt pur speculative in opinia acestuia, intrucat raportarile sunt facute pe declaratii, in principal, si nu exista o baza de calcul.
Intrucat Brother detine o reprezentanta in Romania si functioneaza pe plan national ca o ambasada, de exemplu, dar si pentru ca nu are activitate comerciala, Dogaru nu poate spune ce afaceri a avut compania cu exactitate.
El explica motivele pentru care operatiunile locale ale producatorului japonez de echipamente de printing au fost slabe. “Chiar daca la n