Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anulat, la sfârşitul săptămânii trecute, întreaga procedură de atribuire a contractului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Braşov (58 km). "Procedura de atribuire a fost întreruptă. Contractul poate face obiectul unei republicări", se arată în anunţul CNADNR.
Compania Naţională de Autostrăzi anunţase pe 19 octombrie că în data de 7 noiembrie urma să aibă loc deschiderea ofertelor în cadrul licitaţiei.
Contactat de gândul, directorul general al CNADNR, Mircea Pop, a declarat că motivul anulării licitaţiei ţine de intenţia companiei de a urgenta procedura de a alege constructorul. "Se face o nouă procedură. Vrem să scurtăm paşii. S-a găsit o nouă variantă, mai rapidă, de alegere a constructorului", ne-a spus Mircea Pop, refuzând să intre în detalii. Întrebat dacă a fost abandonată ideea concesionării pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, Mircea Pop a spus doar că "vor fi de toate".
În luna mai, CNADNR a lansat licitaţia pentru achiziţionarea de servicii de consultanţă în valoare de 29 milioane de lei, în vederea reactualizării studiului de fezabilitate. Consultantul ar fi urmat să elaboreze documentaţia de atribuire şi să asiste Compania Naţională de Autostrăzi în procesul de atribuire a contractului de concesiune pentru tronsonul Comarnic-Braşov.
Epopeea construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov
Autostrada Comarnic-Braşov, denumită şi "Autostrada Zăpezii", ar fi fost primul mare proiect care ar fi fost construit prin parteneriat public-privat (PPP). Istoria construcţiei tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov a început în urmă cu opt ani, pe vremea guvernului Adrian Năstase. Iată cele mai importante etape:
- În 2004 pentru construcţia tronsonului Comarnic-Predeal fusese selectată compania franceză Vinci, iar pentru segm