Marti la Geneva Dacia lanseaza Duster, primul SUV din istoria marcii. Masina va avea cu siguranta un impact semnificativ asupra pietei SUV-urilor din Romania, mai ales ca e cu 3.000 - 5.000 de euro mai ieftina decat modelele concurente. Duster are mari sanse sa devina chiar anul acesta cel mai vandut SUV din tara, profitand e faptul ca vanzarile concurentei au scazut masiv.
Totusi, o parte dintre clienti pot da inapoi vazand ca motorizarile sunt mai mici decat la concurenta, iar altii prefera marci cu traditie la SUV-uri, precum Hyundai si Kia.
Concurentii: Plusuri si minusuri
Dacia nu a anuntat preturile pentru Romania, insa e de asteptat ca ele sa porneasca de la circa 12.000 euro, TVA inclus si sa ajunga la 16-17.000 pentru versiunea cu maxime dotari si tractiune 4X4. Printre concurentii Duster se numara Skoda Yeti, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Fiat Sedici si Suzuki SX4. Atuul Dacia tine in special de pret, dat fiind ca la modelele concurente pretul de pornire e cu 3.000-5.000 euro mai mare. Si garda la sol e un plus pentru Duster, fiind de 21 cm, superioara concurentei, iar la fel ca la alte modele Dacia, spatiul din portbagaj este peste medie - 475 dm3.
La partea minusuri trebuie mentionate motorizarile care sunt mai mici decat la concurenta. Dacia Duster va dispune de diesel-ul de 85 CP si versiunea 1,5 litri, 110 CP plus motorul de 1,6 litri, 105 CP benzina. Inainte ca Dacia sa dea informatiile oficiale se zvonea ca vor exista si versiuni cu 130 CP sau chiar 140 CP. Evident ca in viitor nu va putea fi exclus acest lucru, insa la concurenta, spre exemplu la Hyundai sau Kia, exista propulsoare la acest nivel, iar la Skoda Yeti, lansat acum sase luni, cea mai mica motorizare este 105 CP.
Un alt minus pentru unii clienti va tine de faptul ca Dacia nu are traditie in segmentul SUV, astfel