Cu mai bine de două luni înainte de alegerile locale, Chişinăul a fost împânzit de publicitate ce face aluzie la proasta administrare a Capitalei. Apariţia panourilor l-a revoltat pe primar, subalternii săi spun însă că sunt instalate legal, iar agenţiile de publicitate refuză să dezvăluie cine le-a comandat.
La o săptămână de când în Chişinău au apărut cel puţin 50 de panouri publicitare ce fac aluzie la proasta administrare a Capitalei de către actualii edili rămâne un mister la comanda cui au fost instalate.
Lunea trecută, primarul Dorin Chirtoacă s-a arătat deranjat de mesajele afişate: „Vrem mai puţine vorbe şi mai multe fapte. Soluţia?", „Vrem administrare competentă. Soluţia?" şi altele cu un conţinut similar. Edilul a presupus că este vorba de o campanie de denigrare îndreptată împotriva sa, în pragul alegerilor locale ce urmează să aibă loc în luna iunie. Potrivit lui Chirtoacă, prin aceste acţiuni a fost încălcată legea, deoarece, oficial, încă n-a fost dat startul campaniei electorale. Supărat, primarul a spus că panourile ar fi fost instalate neautorizat şi că vinovaţii vor fi pedepsiţi.
INSTALAREA PANOURILOR ESTE LEGALĂ
Reprezentanţii agenţiilor de publicitate susţin însă că apariţia panourilor este perfect legală şi nu există motive pentru a le demonta. Alexandru Caim, directorul unei agenţii care a instalat 50 astfel de panouri, a declarat pentru „Adevărul" că are autorizaţii emise de Direcţia arhitectură şi Centrul Naţional de Terminologie. Şeful firmei a refuzat însă să spună cine i-a comandat panorile, invocând secretul comercial. „Contractul a fost încheiat până la 1 aprilie, cu posibilitatea de a-l prelungi. Dacă nu aveam documentele în ordine nu eram în drept să instalăm nimic", a spus Alexandru Caim.
Analistul politic Anatol Ţăranu nu exclude că ar fi vorba de o acţiune preelectorală, dar că este