Mărcile nipone au atins în acest an o cotă de 7,9% din piaţa autoturismelor din Romånia, dublă faţă de anul 2005. Comercianţii se bazează pe fiabilitatea vehiculelor şi pe maturizarea pieţei. Numărul de maşini purtånd pe grila radiatorului embleme ale unor mărci din Ţara Soarelui Răsare a crescut constant în ultimii ani. Dacă în tot anul 2005 s-au comercializat circa 8.100 de astfel de autoturisme, numai în prima jumătate a acestui an aproape 11.500 de clienţi
Mărcile nipone au atins în acest an o cotă de 7,9% din piaţa autoturismelor din Romånia, dublă faţă de anul 2005. Comercianţii se bazează pe fiabilitatea vehiculelor şi pe maturizarea pieţei.
Numărul de maşini purtånd pe grila radiatorului embleme ale unor mărci din Ţara Soarelui Răsare a crescut constant în ultimii ani. Dacă în tot anul 2005 s-au comercializat circa 8.100 de astfel de autoturisme, numai în prima jumătate a acestui an aproape 11.500 de clienţi au preferat să achiziţioneze maşini nipone. În opinia directorului de marketing al companiei Toyota Romånia, Veronica Mircea, „motivele acestei creşteri sunt simplu de identificat: în primul rånd, calitatea produselor, acea calitate japoneză devenită proverbială. De asemenea, orientarea foarte pronunţată către client, grija faţă de acesta, calităţi intrinseci ale culturii companiilor japoneze“. Ionuţ Gheorghe, marketing manager al Nissan Romånia, consideră şi că „faţă de 2005, mărcile japoneze sunt mult mai bine reprezentate pe piaţa naţională“. Opiniile celor doi reprezentanţi ai unor mărci nipone sunt susţinute de cifrele înregistrate în ultimii ani în rapoartele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Cota de piaţă a maşinilor japoneze a crescut cu 2% numai în perioada ianuarie - iulie din acest an, în timp ce piaţa totală a autoturismelor a scăzut cu 0,9%.
Şapte importatori pentru 8% din piaţă @N_P