Fostul ministru al Turismului Elena Udrea considera ca ideea schimbarii brandului turistic al Romaniei "tradeaza diletantism si lipsa de viziune", informeaza Mediafax. Intr-o postare pe blog, Elena Udrea se declara surprinsa de initiativa ministrului delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al Romanie, precizand ca, in cazul in care Romania renunta la brandul pe care l-a folosit pana acum, creat si promovat pe bani europeni, suma folosita trebuie inapoiata.
"Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national. In conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 16% in 2011 si 9,3% in 2012, iar brandul a primit mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si lipsa de viziune", scrie Udrea pe blogul sau.
In opinia sa, aceasta decizie arata "incapacitatea neintelegerii mecanismelor europene - pentru ca, daca noi am renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii inapoi pe care i-am cheltuit deja". Udrea mentioneaza ca este vorba despre zeci de milioane de euro.
"Nu stiu cifra exacta, pentru ca Ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest sens. In plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional", sustine Elena Udrea.
Ea precizeaza ca Romania are o strategie de promovare care trebuie imp