Producatorii de anvelope care detin fabrici pe plan local, Continental, Michelin si Pirelli, au realizat in 2008 afaceri ce au depasit pentru prima data 1,1 miliarde de euro, afaceri la care se adauga si vanzarile locale ale Goodyear Dunlop.
Previziunile analistilor arata insa ca in 2009 industria anvelopelor nu va mai trece de 1 mld. euro, dar fabricile locale sunt aparate de restructurarea generala a industriei in principal din cauza costului mai mic de operare. „Din productia de componente sectorul anvelopelor va ramane cel mai important, dar este putin probabil sa mai treaca de un miliard de euro. Romania este inca low cost si in criza, de aceea companiile vor pastra aici fabricile in detrimentul celor din Europa de Vest", a spus Marius Carp, analist auto.
Totodata, sindicatele din industrie vor lupta pentru pastrarea productiei in fabricile vest-europene in locul transferului productiei lor in tari precum Romania, dupa cum s-a intamplat in primul trimestru, cand angajati Michelin sau Continental din Franta si Germania au protestat in prima parte a anului.
Datele Institutului National de Statistica arata ca in primele cinci luni ale anului exporturile de cauciuc prelucrat, in principal anvelope, au scazut cu 20%, la 314 milioane de euro.
Chiar daca produc si pentru echiparea modelelor Logan asamblate la Mioveni, cea mai mare parte a productiei acestor companii, circa 80%, este exportata.
Statisticile INS arata ca anul trecut exporturile de cauciuc au ajuns la 891 de milioane de euro.
Vanzarile nu scad proportional cu piata auto
Continental, cel mai mare producator local, a trecut in 2008 de vanzari de jumatate de miliard de euro, dupa ce vanzarile celor sase unitati de productie din vestul tarii au atins 588,5 milioane de euro.
Cea mai mare parte a fost realizata de fabrica de anvelope din Timisoara, care desi si-a dim