Niciun şef nu-i va certa, pentru că meseria game-testerilor este să găsească toate erorile din jocurile video. Sursa: Codrin Prisecaru
P rintre locurile de muncă ce au mare trecere printre tineri, studenţi sau absolvenţi, se numără şi cel de game-tester. Chiar dacă pare un job facil, care te ţintuieşte tot programul în faţa personajelor de joc, a strategiilor şi a nivelurilor de dificultate, angajaţii spun că pe umerii lor cad responsabilităţi grele, precum toate „chichiţele” - de la grafică până la erori de software.
Promovare în trei ani
Proiectele secrete, încă nelansate pe piaţă, se ţin sub cheile de acces, în locuri în care numai echipa de producţie poate intra. Testerii se grupează pe e chipe şi, în funcţie de proiect, dau drumul la comenzi şi la butoane.
Pentru a obţine o astfel de slujbă, cerinţele nu sunt foarte mari, în schimb, seriozitatea şi disciplina te pot urca, în trei-patru ani, o treaptă mai sus, în studiourile de programare. „Pentru vara aceasta, am mai pus la dispoziţie câteva zeci de joburi, iar dacă vor mai fi proiecte, testerii pot rămâne în echipe. Dacă îşi doresc şi au abilităţi, după etapa de testing, pot obţine o promovare, în departamentul de producţie”, spune Elena Cazacu, PR-ul Ubisoft.
Se joacă de-a „prinde bugul”
Un joc nelansat este preluat de o echipă de testeri la Ubisoft şi, în câteva ore sau în câteva zile, poate fi trecut prin orice nivel. „Nu e aşa simplu cum pare. Să vii la serviciu, să te joci, apoi, gata, pleci acasă. Trebuie să ai nişte cunoştinţe de ordin tehnic, să depistezi dacă jocul nu rulează la o anumită rezoluţie, dacă sunt «crush-uri», adică atunci când jocul se blochează, sau trebuie să găseşti «buguri». Asta înseamnă mici inadvertenţe, de exemplu nu funcţionează corect o comandă”, spune Mihai Cazangiu, unul dintre sutele de testeri Ubisof