Reşiţenii pot alege pentru acest sfârşit de săptămână o călătorie cu trenul pe ruta Oraviţa-Anina. Traseul feroviar este recunoscut în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul turistic fiind şi unul dintre cele mai importante din judeţ.
Spectacolul de culori al toamnei şi peisajele unicat sunt o adevărată bucurie pentru turiştii care aleg să cunoască istoria judeţului Caraş-Severin.
Sfârşitul acestei săptămâni poate fi unul dintre cele mai frumoase pentru reşiţenii care vor să viziteze traseul de cale ferată Oraviţa-Anina. Turistul începe călătoria fascinantă chiar din monumentul cultural Gara Oraviţa, prima clădire cu această destinaţie din România.
Traseul este supranumit „Semeringul Bănăţean“ datorită asemănării dintre acesta şi calea ferată „Semering” din Austria, construită între anii 1845-1854. Pe cei 33 kilometri parcurşi sunt 14 tunele, cu o lungime totală de 2.084 m, şi 10 viaducte. Calea ferată Oraviţa-Anina este unicat în ţară noastră precum şi în sud-estul Europei, este monument istoric încadrat în grupă valorică „A“ şi constituie pe drept cuvânt o artă inginerească. „Traseul se parcurge în două ore timp în care ai parte de un spectacol minunat al naturii. Orice pasionat de trenuri trebuie să parcurgă acest traseu măcar odată în viaţă“, spune Laura Barbu, una dintre persoanele care a parcurs recent acest traseu.
Semnale negative
Încă din anul 2006 a fost adusă în discuţie închiderea acestui traseu, dar de abia acum, în plină criză economică, lucrile încep să devină serioase. Reprezentanţii Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional Caraş-Severin spun că această rută este una foarte importantă pentru judeţ, mai ales că, la construirea căii ferate, au contribuit oameni din toată zona. „Pe lângă faptul că este o zonă unicat în ţară şi nu numai, trebuie să ţinem cont şi d