Romanii cred ca reclamele, in special cele de la televizor, nu sunt profesioniste, aproape jumatate declarand ca publicitatea le este indiferenta.
Potrivit sondajului "Publicitatea - prin ochii consumatorului", realizat de e-Sondaj, 81,2 procente din respondenti au spus ca reclamele TV nu sunt profesioniste, 43,8% avand aceeasi parere despre reclamele din presa scrisa.
De asemenea, nici reclamele de pe Internet nu sunt considerate profesioniste de catre 75,9% din respondenti si nici cele de la radio (74%), outdoor (74,5) si indoor (45,3%).
Aproape jumatate din respondenti (47,5%) au declarat ca publicitate le este indiferenta, in timp ce 34,1 procente au spus ca le place, iar 18,4% ca sunt deranjati de reclame.
Potrivit studiului, cea mai eficienta metoda de publicitate este considerata recomandarea de la om la om (word to mouth), cea outdoor si de la televizor.
Respondentii isi doresc reclame credibile si amuzante, aproape trei sferturi dintre ei mentionand ca acestea trebuie "sa aduca date tehnice si stiintifice" despre produse. Peste jumatate (53,8%) au spus ca trebuie "sa induca o dispozitie sufleteasca pozitiva".
Peste 50% din respondenti declara ca dau click de 1 - 3 ori pe zi pe bannerele de pe site-uri de Internet, in timp ce un sfert nu dau niciodata click. Aproape 60 de procente sunt de parere ca reclamele care ocupa intreaga pagina sau au sonor sunt enervante, 39,8% declarand ca cel mai bun amplasament este in partea de sus a paginii.
Putin peste 21% din respondenti cred ca publicitatea este de proasta calitate, 16% spun ca este de buna calitate, 10,4% au impresia ca este in exces, iar 4,4% ca este lipsita de creativitate. In schimb, 10, 7% au declarat ca publicitatea din Romania evolueaza si este pe drumul cel bun.
Romanii cred ca reclamele, in special ce