Cel mai nou model realizat la ora actuală pe piaţa mondială ar putea schimba faţa transportului în comun în Arad. Pentru a cumpăra tramvaiele produse în propriul oraş, municipalitatea arădeană vrea un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii.
Sătui de nemţii care ne vând tramvaie fie deja uzate, fie la un preţ prea piperat şi care în doar câteva luni de folosinţă pe şinele arădene ajung să te zdruncine cât să-ţi ajungă pentru toată săptămâna, noul model ne-ar putea aduce în rândul oraşelor din întreaga lume unde astfel de tramvaie nu mai au niciun secret pentru navetişti.
În august, când urbea noastră îşi va sărbători zilele, arădenii vor vedea pentru prima oară un Imperio, care va rula pe centrul Aradului. Modern, poate chiar prea modern pentru drumurile zilnice pe care le avem, tramvaiul va face atunci doar o probă, după care va intra înapoi în uzina din care a ieşit.
Până atunci, primăria face calcule peste calcule pentru un împrumut care ar urma până la începutul lui 2012 să pună pe şinele din Arad câteva garnituri. Planurile de a cumpăra zece tramvaie noi au fost puse în discuţie încă din 2010, urmând ca în acest an acestea să ruleze încetul cu încetul prin oraş, eşalonat, în funcţie şi de veniturile Primăriei Arad, în condiţiile în care costurile unui tramvai nou depăşeşte 1,8 milioane de euro.
„Primele tramvaie Imperio ar putea fi livrate în Arad la sfârşitul acestui an sau la începutul lui 2012, în funcţie de momentul în care vom obţine banii pentru achiziţia celor zece bucăţi. Totul depinde, în schimb, de împrumutul pe care îl aşteptăm”, a spus Gheorghe Falcă, primarul Aradului. În plus, executivul nu îşi permite să cumpere din start o duzină de tramvaie noi, cea mai bună variantă fiind cea cu câte două tramvaie pe an, începând din 2011.
Flota s-ar putea înlocui
Costul noilor bolizi pe şine se ridică la su