Range Rover-ul scurtat, cu denumirea adiţională Sport, a trecut la o nouă generaţie la care dinamismul, luxul şi capacităţile de trecere au cunoscut îmbunătăţiri importante.
Ca dimensiuni, noul RR Sport 2013 măsoară 4.850mm lungime, 1.983 mm lăţime şi 1.780 mm înălţime, acesta fiind mai lung cu 4 cm, mai lat cu 14 cm şi mai teşit cu 7 cm comparativ cu modelul ce slujeşte din 2005 (Lxlxh: 4.813mm, 1.848mm, 1.858mm). Distanţa între axele faţă şi spate a fost elongată cu 18 cm, cei 2.923 mm regăsindu-se din plin ca spaţiu adiţional la nivelul genunchilor pasagerilor din spate.
Utilizarea unei noi structuri la care s-a utilizat oţeluri de înaltă rezistenţă, aluminiu, niturilor şi adezivi special la îmbinarea elementelor a condus în final la o uşurare a masei la gol a noului Range Rover Sport cu 420 kg. Acest lucru are efect direct asupra felului cum este perceput SUV-ul de către şofer, iar de acum, pe bună dreptate, ocupanţii se vor simţii regii şoselelor, graţie anulării efectului de înclinare şi valsare a caroseriei pe curbe.
Range Rover Sport 2013 poate fi înzestrat cu două tipuri de sisteme de tracţiune integrală. Cu pachetul 4x4 mai performant, incursiunile în off-road devin o joacă de copil, asta mulţumită unui reductor şi a unui diferenţial blocabil pe spate. La nevoie, distribuţia cuplului pe cele două punţi se face simetric. Sistemul mai simplu nu are reductor, însă rolul său poate fi suplinit parţial de un diferenţial central Torsen ce distribuie un raport de până la 60/30% din cuplu pe punţile spate/faţă.
Capacitatea de a aborda trasee dificile este susţinută de o gardă la sol de 27,8 cm, în creştere cu peste 5 cm, RR Sport 2013 descurcându-se fără emoţii la trecerea prin vaduri adânci de 85 cm. Suspensia pneumatică oferă un ecart de 12 cm între valorile maxime şi minime. Selectorul Terrain Response II dispune de şase programe de tracţiune