După ce au pariat pe propulsia electrică, producătorii auto merg mai departe. Maşina viitorului „verde“ trebuie să aibă trei caracteristici: să fie sportivă, obligatoriu electrică şi cât se poate de sofisticată. Odată cu deschiderea porţilor expoziţiei auto din acest an de la Geneva, pesimismul dispare. În ciuda declaraţiilor alarmiste ale şefilor unor companii de renume, care anunţau un 2010 dezastruos, industria auto are resurse nu numai să supravieţ
După ce au pariat pe propulsia electrică, producătorii auto merg mai departe. Maşina viitorului „verde“ trebuie să aibă trei caracteristici: să fie sportivă, obligatoriu electrică şi cât se poate de sofisticată.
Odată cu deschiderea porţilor expoziţiei auto din acest an de la Geneva, pesimismul dispare. În ciuda declaraţiilor alarmiste ale şefilor unor companii de renume, care anunţau un 2010 dezastruos, industria auto are resurse nu numai să supravieţuiască, dar şi să performeze. Chiar dacă greul nu a trecut, este clar că marii producători au identificat, în sfârşit, direcţia în care trebuie să se îndrepte: vehiculul electric. Şi dacă, până acum câteva luni, vehiculul electric era sinonimul contraperformanţei, Geneva Motor Show 2010 pare să fi dat startul goanei după bolidul perfect. Mai exact, al maşinilor care arată şi se comportă ca un bolid fără a lăsa în urmă un imens nor de fum.
Deşi poartă nume mai puţin cunoscute, precum Protoscar Lampo, Fisker Karma sau Koenigsegg Quant, şi au şanse infime să devină la fel de căutate de clienţi ca un Volkswagen Golf sau un Ford Fiesta, vedetele expoziţiei au atras publicul ca un magnet. „Deci, se poate“, par să fi spus în cor producătorii auto atunci când de pe planşetele designerilor şi din atelierele inginerilor au ieşit exponatele pregătite pentru salonul genevez din acest an.
„Eu cred că anul acesta trebuie remarcat în primul rând faptul că