Folosim acele mărci care ştiu cum să ne cucerească, spun specialiştii în domeniu. Branduri precum Dacia, BCR, Nokia, Asirom sau Algocalmin se menţin de ani de zile în topul încrederii românilor. În spatele alegerii pe care o facem la raft stau mulţi factori precum preţul sau cât de obişnuiţi suntem cu un produs. Brandurile încearcă să nu-şi dezamăgească clienţii.
În ce au încredere românii: Pro TV, Orange şi Adevărul, printre brandurile preferate. Vezi topul complet
Românul a pus întotdeauna preţ pe etichetă, chiar dacă valoarea a fost un factor decisiv atunci când şi-a ales mărcile preferate. O haină scumpă, cu etichetă la vedere, nu mai este de mult un lucru neobişnuit, mai ales că vrem să arătăm lumii unde ne poziţionăm pe scara socială, spun specialiştii în branding.
Când vine vorba însă de brandurile în care avem încredere, lucrurile devin mai complicate decât o etichetă. Contează brandurile cu care am crescut, preţul lor şi cât de folosite sunt de prieteni. Produsele unor firme au creat dese ori o adevărată modă, iar numărul „adepţilor" a crescut constant. Adrian Savu, 28 de ani, ştie ce înseamnă să fii fanul unui brand. Este pasionat de tehnologie şi foloseşte doar produse Apple.
Nu a ratat noul iPhone, are un laptop pe care stă „mândră" sigla în formă de măr a companiei şi a înlocuit, de-a lungul anililor, micuţul player muzical produs de Apple cu cele mai noi modele apărute. Acum manevrează sigur pe el, în metrou sau oriunde are ocazia, o tabletă iPad pe care vrea să o înlocuiască cât de curând cu modelul mai avansat. Pasiunea lui pentru această marcă s-a născut în urmă cu trei ani, când a început să lucreze la o firmă de creaţie publicitară.
„Când lucrezi cu specialişti în domeniu este greu să mai faci o listă a brandurilor preferate ţinând cont doar de factorul emoţional. Iar în lumea publicităţii nu ai cum să admiri