Criza financiara va determina o scadere a industriei ospitalitatii pe o perioada de 1-2 ani, atat la nivel global, cat si pe piata din Romania, este de parere Franz Jurkovitsch, presedintele consiliului de administratie al Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG, companie pentru dezvoltare si investitie imobiliara din Viena, care in august 2007 a achizitionat Angelo Airporthotel din Bucuresti.
Explicatia este una foarte simpla: criza financiara va determina o scadere drastica a consumului, iar unul dintre primele lucruri la care oamenii vor fi nevoiti sa renunte vor fi calatoriile si vacantele, spune Jurkovitsch.
In ciuda acestei estimari mai putin optimiste, reprezentantul companiei vieneze considera ca Romania nu va fi una dintre tarile cele mai grav afectate de criza, ci dimpotriva. “Poate Romania nu va mai inregistra o crestere a PIB-ului de 6%, insa trendul ascendent va continua, cu o crestere de 3-4%”, este de parere el.
Cititi si Seful Continental Hotels: Abia acum vom vedea cine stie sa faca hoteluri
In ciuda acestei crize globale, austriecii afirma ca achizitionarea si renovarea hotelului de patru stele Angelo Aiporthotel este doar primul pas pe piata din Romania, una cu foarte mare potential. “Ne gandim ca pe viitor sa dezvoltam brandul “angelo” si in alte orase ale Romaniei, indeosebi in cele in care exista un aeroport”, adauga reprezentantul dezvoltatorului austriac.
Desi compania austriaca mai detine alte doua branduri de lux, Le Palais de 5 stele si Andel’s de 4 stele plus, acestia considera ca piata romaneasca nu se preteaza pentru astfel de brand-uri, in special in contextul economic actual, cand clientii se indreapta catre hotelurile cu preturi mai reduse. ”Aceste brand-uri sunt pentru tarile in care turismul este foarte dezvoltat, unde exista turism de weekend, iar acest lucru nu se intampla inca in Romania, unde tur