Intenţia guvernanţilor de a majora din 2011 taxele de primă înmatriculare i-a determinat pe români să-şi achiziţioneze maşinile noi pe final de an, ca să nu plătească mai mult după 1 ianuarie. Momentul actual este unul dintre cele mai oportune pentru achiziţia unei maşini noi, apreciază analiştii pieţei auto din România.
Vânzările de autoturisme noi au scăzut inevitabil în ultimii doi ani, ca efect al recesiunii globale. Băncile, primele care au căzut de când vârtejul crizei s-a pus în mişcare, nu au mai finanţat împrumuturile de nevoi persoanele sau produsele destinate exclusiv cumpărării de autoturisme. Astfel că românii au amânat achiziţia unei maşini noi, cumpărând însă maşini la mâna a doua.
După ezitantul an 2008, când toate afacerile erau în aşteptare şi păreau la adăpost, pe piaţa auto a urmat prăbuşirea: un 2009 cu cifre în scădere semnificativă, livrările reducându-se la jumătate.
Citiţi şi:
Tichetele „Rabla“ din 2010, valabile până la 31 ianuarie 2011
Taxa auto, obligatorie pentru toate maşinile
„Rabla“, cu cinci cupoane în 2011
Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că anul trecut au fost vândute 147.962 de maşini, din care 130.193 de autoturisme, faţă de 324.080 în 2008 (scădere de peste 54%) sau de 366.819 în 2007, vârful pieţei.
„Motorul" Rabla
Cifre negative vin şi de la Asociaţia Constructorilor Auto Europeni, conform căreia, în România, numărul de înmatriculări în perioada ianuarie - octombrie 2010 a scăzut cu 26% faţă perioada similară a anului trecut. Cifre similare s-au înregistrat în Slovacia şi Germania şi mai mari în Bulgaria, Grecia şi Ungaria. La noi, în primele zece luni ale anului au fost înscrise 70.629 de autoturisme noi, faţă de 96.213 în 2009.
Programul de stimulare a înnoirii parcului auto continuă