Parvan: Producatorii au doua variante - sa creasca preturile sau sa dea faliment. Scumpirile preturilor carburantilor de la finalul saptamanii trecute, la doar cinci saptamani de la majorarile in domeniu care au avut loc in ianuarie, se vor resimiti, asemeni tuturor celorlalte cresteri de tarife din sectorul utilitatilor, in buzunarele noastre. Transportatorii, oamenii de afaceri, producatorii din industria alimentara, chiar si benzinarii particulari ne-au spus, la unison, ca sunt loviti de cresterile preturilor operate zilele trecute de toti marii jucatori din piata la benzina si motorina. Acestia ne-au precizat, insa, ca marjele mici de profit, care oricum se afla in scadere, nu le permit sa suporte majorarile de tarife, urmand ca ele sa se regaseasca in preturile finale ale produselor si serviciilor prestate. Cresterea preturilor carburantilor va conduce la cresterea inflatiei, ne-a spus Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR): "Este evident ca majorarea preturilor la benzina si motorina, ca si cresterile la utilitati, unde exista monopol si unde oamenii nu au niciun control, vor duce la cresterea inflatiei. Simultaneitatea acestor cresteri nu poate fi suportata de producatori, care lucreaza cu marje de profit de 3-4%", scrie Bursa.ro.
Afaceristii asiatici au noi tinte: castelele si podgoriile franceze. Nu mai putin de 12 castele din zona Bordeaux au fost achizitionate in ultimele luni de investitori chinezi, conform Bloomberg. Alte 10 tranzactii sunt in curs de derulare. Pe langa plusul de imagine, asiaticii cauta profituri uriase din exportul de vin frantuzesc catre pietele emergente. In majoritatea cazurilor, asiaticii care decid sa investeasca intr-un sector atat de exclusivist precum cel al vinurilor franceze cu traditie nu isi doresc decat sa obtina profituri importante din exportul catre pietele din st