TotalSoft, producătorul român de software de business, a înregistrat o creştere a cotei de piaţă la 16%, în 2011, în condiţiile unei noi stagnări a pieţei ERP (Enterprise Resource Planning) în jurul valorii de 100 de milioane de euro, clasându-se pentru al treilea an consecutiv pe primul loc în topul furnizorilor de soluţii ERP din România, relevă rezultatele studiului 'ERP Romania 2012', publicat de compania de cercetare de piaţă şi consultanţă Pierre Audoin Consultants (PAC).
TotalSoft înregistrează o creştere de 20% pe partea de licenţe, de aproape şapte ori mai mare decât a următorului clasat, şi ocupă pentru al doilea an consecutiv locul 1 pe partea de servicii, cu o creştere de 14%.
'Anul 2011 nu a marcat acel 'recovery' pe care mulţi îl aşteptau pe piaţa de soluţii ERP din România. Astfel, vendorii IT care au câştigat cotă de piaţă au fost în special cei care s-au adaptat foarte rapid 'sensibilităţii' clienţilor în ceea ce priveşte preţul şi adaptabilitatea soluţiilor de business la mediul dificil în care îşi desfăşoară activitatea majoritatea companiilor. TotalSoft a profitat din plin de câteva oportunităţi majore pe piaţa locală şi astfel şi-a consolidat poziţia în vânzările de proiecte de gestiune a resurselor, fie ele financiare, umane sau materiale', a declarat Eugen Schwab Chesaru, Managing Director PAC România.
Cu 25,92 milioane de euro cifră de afaceri consolidată, înregistrată în 2011, din care peste 17 milioane de euro obţinută din furnizarea de soluţii de tip ERP pe piaţa românească, TotalSoft îşi consolidează poziţia de lider de piaţă, devansând pentru al treilea an consecutiv furnizorii unor soluţii software B2B mult mai titrate pe plan mondial.
Cifra de afaceri realizată de Charisma în 2011 a provenit din verticalele de retail/distribuţie (32,9%), producţie (21,9%), servicii (19,63%) şi financiar