Segmentele premium şi de lux au marcat în prima jumătate a acestui an ieşirea din criză, punctând creşteri chiar şi de două cifre ale vânzărilor, în timp ce maşinile destinate "clasei medii" precum cele mici sau compacte scad în continuare.
Limuzinele de clasă mare (cu preţuri care încep de la 40.000-50.000 de euro) au fost "vedetele" pieţei auto în primul semestru, având cea mai bună evoluţie. Practic, acestea au avut o evoluţie "contra curentului" după ce în primele şase luni ale acestui an s-au vândut în total în România aproape 43.200 de maşini, în scădere cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, conform statisticilor APIA.
Pe segmentul premium şi de lux evoluţia este în linie cu aşteptările jucătorilor din piaţă. Spre exemplu, Alin Tapalagă, şeful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România, estima recent o evoluţie liniară pentru piaţa totală, dar o accelerare pronunţată a vânzărilor de maşini din segmentul superior de preţ.
Astfel, segmentul limuzinelor de clasă mare a avut o creştere de aproape 70% în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 400 de maşini. Primele şase luni ale anului au marcat şi o schimbarea a liderului în acest segment. Dacă anul trecut cele mai mari vânzări au fost înregistrate de Mercedes-Benz E-Klasse, cu 56 de maşini vândute în primul semestru din 2010, anul acesta BMW Seria 5 a crescut de la 50 de unităţi anul trecut la 106 unităţi în prima jumătate a acestui an.
Poziţia secundă în topul creşterilor este ocupată de limuzinele de lux, iar unele dintre modelele din acest segment precum Audi A8 şi Jaguar XJ au consemnat aprecieri şi de trei cifre ale vânzărilor.
Creşteri au înregistrat şi SUV-urile, de peste 25%dar şi monovolumele de 31% sau maşinile de clasă medie, achiziţionate cu precădere de companii pentru middle-management.
Schimbări de lide