Indiferent de segmentul pe care activează, cei mai mulți dintre retaileri au făcut pași mărunți către extindere în 2010. Puțin au fost cei agresivi, precum în anii de boom economic 2007, 2008. Achizițiile au avut loc pe segmentul magazinelor de tip discounter.
In 2011, privirile sunt ațintite către Lidl, H&M și Leroy Merlin care vor inaugura primele magazine în România.
2010
Hipermarketuri
· Kaufland a fost cel mai activ în acest segment, inaugurând cinci unități noi anul trecut (la Sighetul Marmației, Râmnicu Sărat, Carei, Deva și Orăștie).
· După mișcări mai degrabă timide în anii precedenți, cei de la Cora au deschis două magazine noi în 2010, în cadrul mallurilor Sun Plaza din Capitală și Gold Plaza Baia Mare.
· În 28 aprilie 2010, Real a inaugurat a patra unitate din București, descrisă de reprezentanții companiei ca fiind cel mai mare și cel mai modern deținut în România. Noul hipermarket are o suprafață construită de 14.000 de metri pătrați și a fost rezultatul unei investiții de 22,8 milioane de euro.
· Tot un singur hipermarket a inaugurat anul trecut și Carrefour, la Drobeta Turnu Severin, într-un ansamblu comercial unde mai este prezent și Bricostore.
· Cel de-al cincilea mare jucător din domeniu, Auchan, nu a deschis în 2010 niciun magazin nou.
Cash&carry
· Metro a deschis două noi unități de mari dimensiuni anul trecut, în București, la începutul A2, și la Brăila, și a lansat un nou concept – Metro Punct, magazine de dimensiuni mai mici. Au fost deschise patru astfel de locații în 2010, la Satu Mare, Buzău, Târgoviște și Piatra Neamț.
· Concurenții de la Selgros au rămas în expectativă, nedeschizând niciun magazin nou în ultimele 12 luni.
Discounteri
· Cea mai importantă veste a venit chiar la începutul anului 2010, când a fost f