Gama de modele Golf se extinde pas cu pas: la finalul anului 2008 a fost lansată cea de-a cincea generaţie. La scurt timp, în primăvara anului 2009, a debutat noul Golf Plus. Imediat după acest moment, în centrul atenţiei s-a aflat modelul actual Golf GTI, urmat imediat de noul Golf Variant. În prezent s-a parcurs încă o etapă: cu noul Golf GTD. Cei 170 CP îl transformă în cel mai puternic Golf cu motorizare diesel disponibil în prezent. Abrevierea GTD are un pedigree de invidiat: în urmă cu 27 de ani a fost lansat primul GTD şi a revoluţionat piaţa motoarelor diesel. Pentru prima dată, un diesel nu era doar economic, ci şi sportiv.
GTD:sport şi economic
Noua generaţie Golf GTD este propulsată de un TDI common-rail foarte modern, motiv pentru care este mai puternic (350 newton-metri), mai economic (5,3 litri), mai ecologic (139 g/km CO2 / Euro 5) şi mai silenţios decât până acum. Dar şi mai sportiv: 8,1 secunde pentru sprintul clasic de la 0 la 100 km/h şi 222 km/h viteza maximă. Golf GTD se adresează tuturor fanilor de motoare diesel care apreciază dinamismul. Golf GTD iese în evidenţă prin consumul redus de carburant, dar şi prin autonomia de aproape o mie de kilometric, la o capacitate a rezervorului de 55 litri.
Tehologie de ultimă generaţie
Cuplul motor este de 177 de newton-metru per litru de capacitate cilindrică. Propulsorul cu patru cilindri şi patru supape oferă astfel practic în orice situaţie puterea unui motor cu şase cilindri. Inovatoare este şi cutia de viteze automată DSG cu şase trepte. Golf GTD va fi disponibil opţional cu această cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Golf GTD, în varianta de echipare cu transmisia automată DSG atinge o viteză maximă de 220 km/h, accelerează în 8,1 secunde de la 0 la 100 km/h şi consumă în medie 5,6 litri de motorină la 100 kilometri.
Exteriorul, un pic diferit
GDT are