Cunoscuta publicaţie americană „The Washington Post”, unul dintre ultimii „dizidenţi” ai plăţii pentru conţinul online, s-ar putea să-şi schimbe strategia anul viitor, informează „The Wall Street Journal” citând surse apropiate ziarului.
Potrivit cotidianului financiar, cititorii „The Washington Post” vor putea citi un număr de materiale gratuit, însă pentru restul vor trebui să plătească o anumită taxă. Proiectul de introducere a unei taxe nu poate fi implementat mai repede de şase luni, afirmă sursele citate de „The Wall Street Journal”. De asemenea, ziarul american intenţionează să crească preţul ediţiei tipărite.
„The Washington Post” se confruntă cu o scădere majoră în ceea ce priveşte veniturile generate de publicitatea din ziar, notează WSJ. Pentru primele nouă luni ale anului, ziarul a raportat pierderi operaţionale de 56,3 milioane de dolari, ceea ce înseamnă o scădere a veniturilor cu 14%.
Totodată, informaţiile privind planul publicaţiei de a introduce o taxă pe conţinutul său online vin în contextul unor modificări majore la conducerea publicaţiei. Astfel, editorul executiv Marcus Brauchli a demisionat din funcţie luna trecută, pe fondul unor discuţii contradictorii pe care le-ar fi avut cu publisherul Katharine Weymouth, cu privire la bugetul cotidianului. Locul lui Marcus Brauchli a fost luat de Martin Baron, fostul editor al publicaţiei Boston Globe, mai scrie huffingtonpost.com.
Astfel, „The Washington Post” urmează acelaşi model de business ca şi alte publicaţii mari americane, şi nu numai. Publicaţia „The Wall Street Journal” a introdus de mult timp o taxă pentru accesarea conţinutului său online. La rândul său, New York Times a introdus o taxă pentru conţinutul de pe site-ul său în martie 2011 şi a lansat, în octombrie 2011, un site dedicat abonaţilor la Boston Globe, un alt titlu din cadrul aceluiaşi grup.
Totuşi, int