Mobilitatea forţei de muncă este în creştere pretutindeni iar consumatorii adoptă mobilitatea de tip smart şi tehnologia reţelelor sociale într-un ritm din ce în ce mai rapid. În tot acest timp, companiile resimt o nevoie crescândă de a filtra volumele covârşitoare de date pe care le generează. De aceea, creşterea economiei mondiale depinde, în parte, de inovaţia tehnologică – iar companiile non-tehnologice au devenit conştiente de acest lucru. Ele au devenit participanţi activi în tendinţa globală de adaptare tehnologică accelerată.
"Nu încape îndoială că tehnologia devine din ce în ce mai prezentă în tot ceea ce facem, deci are sens faptul că există cumpărători din diverse industrii care au un interes în a achiziţiona companii tehnologice pentru a promova inovaţia şi a îmbunătăţi eficienţa", crede Marius Vasilescu, Manager, Asistenţă în tranzacţii, Ernst & Young România.
Companiile non-tehnologice au în vizor din ce în ce mai multe achiziţii în acest sens. Volumul de tranzacţii în domeniul tehnologiei realizate de cumpărători din afara industriei a crescut cu 30% în 2012, ajungând la 12% din toate M&A-urile tehnologice realizate la nivel global (342 de tranzacţii), în timp ce valoarea cunoscută a tranzacţiilor ce implică cumpărători non-tehnologici a crescut la un nivel de 10% din valoarea agregată pentru 2012, în creştere de la 7% în 2011.
Potrivit reprezentantului Ernst & Young România, există o multitudine de factori care stimulează valul de fuziuni şi achiziţii de la o industrie la alta:
Creşterea veniturilor - tehnologia scoate uneori la iveală posibilitatea unor fluxuri de venituri cu totul noi, iar ratele de creştere legate de tehnologie sunt deseori mai mari decât cele din multe industrii existente. În industriile unde tehnologia cauzează deja transformări rapide, creşterea strategică şi tranzacţiile defensive se pot întâmpla