Omul de afaceri Dinu Patriciu, care dezvoltă din acest an prima reţea românească de chioşcuri de format modern Mic.Ro, a achiziţionat prin intermediul companiei Mercadia cel mai mic retailer alimentar cu discount de pe piaţă, MiniMax, cu afaceri de 45 mil. euro şi 31 de unităţi.
Tranzacţia, estimată la câteva milioane de euro, aduce companiei o cotă de 4-5% din segmentul alimentar cu discount şi reprezintă a treia achiziţie a unui discounter din ultimul an.
"Grupul Mercadia activează deja pe piaţa de retail din România din primăvara acestui an, prin reţeaua de magazine Mic. Ro. Achiziţia MiniMax este parte a strategiei de dezvoltare a grupului pe această piaţă şi vizează crearea unor sinergii între cele două companii pe partea de logistică şi achiziţii, care ne vor permite optimizarea ofertelor pentru clienţii ambelor segmente", a declarat Dan Ionescu, CEO-ul Mercadia Holland BV.
Planuri pentru 100 de spaţii
Dinu Patriciu se numără printre fondatorii reţelei MiniMax, însă şi-a marcat exit-ul din acest business după doar doi ani de la deschiderea primelor magazine, în 2006, potrivit datelor din piaţă.
Construcţia de magazine MiniMax s-a numărat printre primele investiţii ale miliardarului pe piaţa imobiliară din România, acestea fiind derulate împreună cu fratele său.
În prezent, discounterul este deţinut de grupul austriac Real4You, cu activităţi în domeniul imobiliar, şi doi oameni de afaceri străini cu experienţă în retail, Rainer Exel şi Andreas Kämpf.
Planurile pe termen lung ale retailerului vizează extinderea până la un număr de 100 de spaţii, o parte din terenurile pentru expansiune fiind deja în proprietatea companiei care operează magazinele.
Real 4You CommerzImmobilien GmbH este o companie înfiinţată în 1995, care deţine în România mai multe proprietăţi imobiliare, printre care uzina Electroaparataj din ca