Cine mai trimite o scrisoare prin posta? Cuvinte de dragoste scrise pe hartie roz, parfumata? Nu, poate o factura sau un document de mare valoare. Romanii s-au obisnuit sa vorbeasca pe e-mail sau pe chat. Paradoxal, tot netul a dat inapoi postei clienti, dar pe alta categorie de servicii: curieratul rapid.
Bancile, firmele de consultanta, cele de asigurari, furnizorii de telefonie mobila si companiile care fac importuri auto au devenit clientii cei mai fideli ai firmelor de curierat rapid. Internetul a luat, dar tot internetul a dat. Asta, pentru ca piata comertului on-line a crescut in ultimul an, iar dupa ce comanzi comod din fata computerului, curierul este cel care iti aduce acasa produsul dorit.
Raportand valorile traficului postal la populatia Romaniei, se poate observa o medie de 22,67 de trimiteri postale pe cap de locuitor, in crestere fata de 19,21 de trimiteri postale transmise pe cap de locuitor in anul 2004. Conform unui raport al Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, in 2005 au fost transmise 21,87 de trimiteri postale interne pe cap de locuitor.
DEZVOLTARE. Piata serviciilor de curierat, care se invarte undeva in jurul cifrei de 100 de milioane de euro, se dezvolta si in tara noastra pe segmentul expedierilor Express. Conform unui raport al ANRC privind piata serviciilor postale pentru anul 2005, dat recent publicitatii, piata serviciilor Express a inregistrat cea mai insemnata rata de crestere a volumului de trimiteri, numarul acestora fiind cu 410% mai mare fata de 2004. Aceasta crestere a serviciilor Express arata ca tot mai multi utilizatori romani se orienteaza spre serviciile postale care le ofera rapiditate, pretul devenind treptat un criteriu secundar de alegere a acestora.
SCHIMBARI. "Piata este in crestere. Probabil ca dupa generalizarea utilizarii semnaturii electronice volumul de corespondenta ar pute