Banca Europeană de Investiţii (BEI), Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Banca Mondială (BM) s-au arătat interesate să finanţeze parţial lucrările la autostrada Comarnic - Braşov, a declarat, în cadrul unei emisiuni televizate, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
Constructorul autostrăzii Comarnic - Braşov urmează să fie desemnat în luna decembrie, iar lucrările, estimate la 1,2 - 1,3 miliarde de euro, ar putea începe în luna aprilie a anului viitor.
Şova a precizat: "La precedentele două încercări s-a făcut o greşeală foarte mare, anume s-a negociat contractul cu toţi, cu constructorii - asta e negocierea competitivă, negociezi contractul cu constructorii - şi repartizarea riscurilor fără să cheme la masă potenţialii finanţatori. Noi am chemat la masă toate băncile finanţatoare care şi-au manifestat interesul (...) inclusiv instituţiile financiare internaţionale BEI, BERD, Banca Mondială, care şi-au manifestat interesul de a finanţa, parţial, normal, această autostradă, deci de a face parte din creditul sindicalizat care va finanţa autostrada".
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
F.A. Banca Europeană de Investiţii (BEI), Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi Banca Mondială (BM) s-au arătat interesate să finanţeze parţial lucrările la autostrada Comarnic - Braşov, a declarat, în cadrul unei emisiuni televizate, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.