Pe 4 aprilie Facebook lansează ceva cu Android. Nu a dat prea multe detalii, dar roata zvonurilor a început să se învârtă, ţac-ţac. Un Facebook Phone ar fi perfect în aceste vremuri, iar reţeaua socială chiar ar trebui să-l lanseze, ar îmbogăţi-o.
„Vino să ne vezi noua casă de pe Android“, anunţă Facebook evenimentul din 4 aprilie. Printr-un simplu afiş, compania a rostit două cuvinte magice: „Android“ şi „casă“, iar zvonurile au început să renască, cei mai mulţi aşteptând un telefon construit după chipul reţelei sociale. Cel mai probabil nu va veni cu un telefon, dar eu aş vrea aşa ceva, iar reţeta pe care o poatea aplica Facebook este deja în derulare de Amazon.
În primul rând, un telefon binecuvântat de Facebook înseamnă că publicitatea este la ea acasă oriunde în dispozitiv. Nici nu contează cine îl produce, Facebook umblă suficient în el pentru a-şi pune amprenta peste tot. Amazon, spre exemplu, vinde tableta Kindle Fire la un preţ destul de mic şi afişază pe lockscreen reclame. Vrei să le scoţi? Plăteşti câţiva dolari. Aşa poate face şi Facebook. Pe ecranul blocat îţi este afişată o reclamă de care poţi scăpa cu bani - ar vrea să n-o scoţi, compania în cauză îi dă mult mai mulţi bani pe ea.
Publicitatea aceasta oarecum intrusivă ar duce la scăderea preţului telefonului până la, teoretic, 200-250 de dolari. Se speculează că telefonul ar fi creat de HTC. În 2012, iar acest producător are telefonul perfect pentru un astfel de proiect: HTC One X (sau mai noul HTC One X+) care costă sub 200 de dolari pentru a fi produs. Un astfel de telefon modificat pentru Facebook poate fi vândut la un preţ mic, cu hardware mediu, iar reţeaua socială şi-ar recupera banii înmiit din reclame. Este o situaţie de câştig reciproc: utilizatorul are telefon ieftin, reţeaua are panou de reclame.
Cu cele de mai sus luate în calcul, Facebook şi-ar mări baza de utiliz