Reteaua de farmacii Centrofarm Bucuresti, cu afaceri de 16 mil. euro in prima jumatate a acestui an, si-a redimensionat majoritatea cheltuielilor, ceea ce i-ar putea permite sa treaca pe profit in a doua parte a anului, dupa pierderi de 1,5 mil. euro in primele sase luni.
"Am negociat cu furnizorii discounturi pentru deschiderile de farmacii, am revazut cheltuielile la nivelul consumabilelor si ne-am uitat si la bugetul de marketing. Salariile sunt singurul domeniu unde nu am umblat", a spus Dorin Catana, directorul general al companiei.
Centrofarm opereaza 60 de farmacii, din care jumatate in malluri, si angajeaza circa 500 de oameni. Majoritatea locatiilor sunt inchiriate, iar dupa negocieri derulate in doua etape de la inceputul anului a obtinut reduceri in medie de circa 25% a chiriilor. In cateva dintre locatiile din malluri firma nu plateste chirie deloc.
"In acest fel incercam sa diminuam pierderile. A fost singura solutie pentru a nu inchide locatiile respective", afirma Catana.
Cresterile s-au temperat
In prima jumatate a acestui an, Centrofarm a raportat o cifra de afaceri in crestere cu 46% fata de perioada similara a anului trecut, insa in ultimele luni avansul s-a temperat.
"In septembrie vanzarile au mers mai slab. Ne asteptam la o crestere de 6%, dar a fost de sub 1% (fata de august - n.r.), astfel ca am fost luati prin surprindere", a mai spus Catana. El adauga faptul ca nu exista o explicatie unitara pentru acest recul al vanzarilor, fiecare unitate venind "cu alta varianta". "Au fost si scaderi ale traficului, si ale mediei pe bon", spune seful Centrofarm.
De la inceputul anului, Centrofarm a inchis trei unitati, insa are alte unitati sub supraveghere.
Pe de alta parte, compania are in vedere alte trei deschideri. Compania care lucreaza in aceasta perioada, la bugetul anului viitor, spune ca