Valoarea site-ului pus pe picioare de cinci tineri ardeleni, Trilulilu, a ajuns la 2,5 milioane de euro Trilulilu, singura platformă de video sharing din România, a fost cumpărată în
Valoarea site-ului pus pe picioare de cinci tineri ardeleni, Trilulilu, a ajuns la 2,5 milioane de euro
Trilulilu, singura platformă de video sharing din România, a fost cumpărată în proporţie de 51% de către omul de afaceri francez Alexis Bonte, pentru un milion de euro.
Sunt cinci: Sergiu Biriş, Andrei Dunca, Dragoş Bîrlea, Vlad Gorgan şi Bogdan Colceriu. Niciunul nu are mai mult de 30 de ani. Sunt nişte "puşti", dacă ar fi să ne gândim la "seniorii" internetului românesc. Până în 2007, cei cinci "băieţi" din Cluj făceau site-uri pe bandă rulantă.
Câştigau modest. În ianuarie anul trecut, s-au hotărât să lanseze prima platformă de video sharing din ţară, după modelul Youtube. Urmăreau să creeze o comunitate virtuală exclusiv românească. S-au gândit la un nume... Dar ambiţia lor a fost să creeze din start un brand. Mai întâi au făcut o listă de vreo 20 de nume, din care au ales... Trilulilu.
Aşa le-a sunat lor mai bine: Trilulilu, Trilulilu, Trilulilu... Bogdan Colceriu, specialist în marketing şi branding la o firmă din Cluj, "a binecuvântat"... Trilulilu. Pentru imaginea platformei a fost desemnat un crocodil care este ţinut în zgardă de un omuleţ îmbrăcat în haine verzi. "Am vrut ca atunci când te gândeşti la un site de video sharing să spui fără ezitare: Trilulilu!", spune Sergiu Biriş, unul dintre asociaţii afacerii.
Urmează consolidarea brandului
Investiţia iniţială în site-ul Trilulilu a fost de 30.000 de euro, bani strânşi din economiile lor. Lunar, investeau alţi 15.000 de euro, costuri de întreţinere a serverului şi a site-ului propriu-zis. Timp de o jumătate de an de la lansare, portalul nu a intrat în vizorul agenţiilor de publ