Procesul complex de rebranding din acest an va costa instituţia 50 milioane de euro Pentru noua imagine a Casei de Economii şi Consemnaţiuni (CEC) s-a lucrat timp de un an. Frunza de stejar
Procesul complex de rebranding din acest an va costa instituţia 50 milioane de euro
Pentru noua imagine a Casei de Economii şi Consemnaţiuni (CEC) s-a lucrat timp de un an. Frunza de stejar şi scutul sunt noile simboluri ale CEC Bank.
Este pentru prima dată când o instituţie de stat trece printr-un proces atât de amplu de rebranding. Brandient, agenţia de consultanţă de brand, care s-a ocupat de acest proces, a avut o misiune grea. "Este cel mai dificil proiect al nostru pentru că <> sunt foarte diferiţi. Trebuie să fie mulţumiţi mulţi oameni, de la reprezentantul sindicatului şi directori, până la ministrul finanţelor, guvernatorul Băncii Naţionale şi primul ministru", declară Aneta Bogdan, managing partner Brandient.
La împrospătarea imaginii CEC au lucrat patru consultanţi şi şase designeri ai agenţiei, timp de aproape un an. Imaginea CEC era prăfuită, deşi brandul său are o notorietate de 98%, potrivit cercetărilor de piaţă. Primul pas în preocesul de rebranding a fost reprezentat de o serie de interviuri cu 82 de oameni-cheie din organizaţie.
"Am găsit nişte valori pe care nu le-am întâlnit niciodată într-o entitate, fie antreprenorială, fie de stat", povesteşte Aneta Bogdan.
Banca îşi descoperă valorile
Au fost identificate valori ce reprezintă tradiţia şi simbolul naţional pe care le poartă CEC. Au mai fost identificate valori precum siguranţa, încrederea şi onestitatea. "Cel mai interesant este faptul că am găsit o formă de familiaritate faţă de această instituţie, care este greu de găsit într-o altă bancă, în acest moment", precizează Bogdan. Cu alte cuvinte, interviurile au avut rolul de a stabili ce simboluri poartă aceast