La Romexpo, se desfasoara editia de toamna a Targului de Turism al Romaniei. O editie inedita. Ceea ce o face deosebita este lipsa ofertelor. Adica, vizitatorul care se duce la targ va avea surpriza sa constate ca nu are de unde culege informatii legate de preturi. Putem spune ca la aceasta editie nu se vinde aproape nimic. Daca in alte dati, potentialul turist pleca de la targ cu plase pline cu oferte de pret, de aceasta data nu va putea aduna decat niste pliante cu poze. De fapt, principala preocupare a expozantilor a fost prezentarea a cat mai multe poze si imagini cu peisaje din diverse zone ale tarii.
Pe langa admirarea peisajelor, pentru vizitator este si o ocazie de a-si aminti ca exista un minister al turismului. Nu de alta, dar 70% din suprafata inchiriata expozantilor a fost ocupata de Ministerul Turismului. Potrivit organizatorilor, la editia de toamna a acestui targ participa 411 firme. Suprafata totala inchiriata opertatorilor participanti la targ este de 14.000 metri patrati, din care 7.000 metri patrati suprafata utila. Daca din 7.000 de metri patrati, 5.000 de metri patrati au fost ocupati de Ministerul Turismului, ceilalti expozanti au fost nevoiti sa se inghesuie pe restul de 2.000 metri patrati.
Ministerul Turismului a platit 35% din costurile targului
Prima imagine care intra in campul vizual al potentialului turist abia sosit la targ este standul Romaniei, care este de fapt al Ministerului Turismului. Reprezentantii acestuia sustin ca nu sunt singuri pe cei 5.000 de metri patrati de la parterul pavilionului central din Romexpo. Mai sunt si administratiile publice locale.
Directorul general al Romexpo, Doru Simovici, sustine ca pentru organizarea targului, Ministerul Turismului a contribuit cu 35% din valoarea investitiei, in timp ce Camera de Comert si Industrie a Romaniei a acoperit restul de 65%. HotNews