Şapte zile de căutări şi nicio urmă a celor doi tineri care au dispărut în adâncul Mării Negre în timpul unei misiuni de verificare. Cea mai vehiculată ipoteză este că scafandrii au fost prinşi în interiorul navei Medy şi din acest motiv nici trupurile nu le-au ieşit la suprafaţă.
Autorităţile continuă căutările şi nu renunţă la recuperarea celor doi scafandri dispăruţi joi seară în Marea Neagră. „Căutările nu s-au oprit, vom ieşi cu navele de salvare în larg până îi găsim", a declarat Ion Voicu, directorul Agenţiei Naţionale de Salvare a Vieţilor Omeneşti pe Mare. Operaţiunea de recuperare a celor doi este însă îngreunată de curenţii foarte puternici din larg.
Profesionişti, aşa sunt caracterizaţi de către colegi Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu, cei doi scafandri dispăruţi lângă epava navei Medy. Pe măsură ce trec zilele, semnele de întrebare cu privire la împrejurările în care au dispărut cei doi scafandri din Constanţa şi la misiunea lor acolo sunt şi mai numeroase.
„Nu aveau aviz"
Cei doi erau angajaţi pe baza unui contract de colaborare pentru efectuarea unui deviz privind evacuarea tancurilor navei Medy. „Cei doi nu erau angajaţi, aveau doar contracte de colaborare. Ca urmare, nu este vorba de un accident de muncă, iar cercetările le va face poliţia", a afirmat Valentin Ştefan, prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa. „Ieşirea pe mare era autorizată. Firma este autorizată pentru lucrul cu scafandri, însă pentru o lucrare trebuia să obţină permisul de lucru de la Căpitănie, iar avizarea se făcea cu 24 de ore înainte. Nu-l aveau", a precizat Paul Brânză, directorul Autorităţii Navale Române.
Pe de altă parte, reprezentanţii firmei care i-a angajat pe cei doi spun că nu aveau nevoie de permis de lucru. „Nu aveam nevoie de permis pentru că nu făceam o lucrare, ci doar o investigaţie. Abia dacă primeam comanda, ce