Chiar dacă rivalitatea dintre ofertele turistice româneşti şi bulgare a devenit de notorietate în special pe segmentul estival şi pe piaţa autohtonă, cele două ţări ar putea promova oficial Chiar dacă rivalitatea dintre ofertele turistice româneşti şi bulgare a devenit de notorietate în special pe segmentul estival şi pe piaţa autohtonă, cele două ţări ar putea promova oficial o ofertă comună de petrecere a vacanţei.
Este vorba despre crearea unor circuite menite să vândă "la pachet" locaţii care sunt considerate puncte forte ale ofertei turistice ale celor două ţări, care vor fi adresate în special pieţelor îndepărtate, precum Statele Unite sau Japonia. Efortul acestor turişti (inclusiv cel financiar, din cauza transportului) de a vizita aceste zone îndepărtate va fi recompensat de faptul că pot fi văzute mai multe locuri decât dacă ar fi ales doar Bulgaria, de exemplu.
Problema circuitelor comune a fost abordată ieri la Târgul Mondial de Turism World - Trade Market de la Londra, de către Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, comerţ, turism (MIMMCTPL) şi Anelia Krushckova, preşedintele Agenţiei de Stat pentru Turism din Bulgaria.
"Cu o lungime a litoralului mai mare cu o treime decât litoralul românesc, Bulgaria şi-a dezvoltat oferta turistică pe specificul litoralului, dar nu beneficiază de diversitatea geografică şi culturală pe care o are România. De aceea, crearea unei oferte comune care să cuprindă locaţii turistice din ambele ţări ar putea aduce mai mulţi turişti în această zonă a Europei, ambele ţări având numai de câştigat, atât financiar, cât şi ca prestigiu turistic", a spus Silaghi.
Bulgarii, cu un pas înaintea noastră
Propunerea este bună, cu atât mai mult cu cât este aplicată deja cu succes de către tour-operatorii bulgari de circa doi ani, care vând peste Ocean pachete de produse care includ şi destinaţii din R