Lucrarile la Pasajul Pipera-Tunari din Capitala se reiau marti, dupa ce timp de mai multe luni au fost intrerupte din cauza ca proiectantii nu au luat in calcul existenta stalpilor de inalta tensiune ai CFR in zona care impiedicau montarea unor traverse de beton. Din acest motiv, in perioada 28-31 iulie, traficul rutier si feroviar in zona este inchis. Trenurile deviate vor avea intarzieri de pana la 60 de minute.
Intr-un comunicat, Primaria Sectorului 2 informeaza ca a fost gasita o solutie tehnica pentru ca stalpii sa nu mai fie mutati. Solutia va fi pusa in practica prin intermediul unei macarale care va ridica si va aseza cele sapte traverse de beton peste calea ferata.
Finalizarea lucrarilor trebuia sa aiba loc in noiembrie 2008. Din cauza greselilor de proiectare, costurile pasajului Pipera Tunari au crescut la 11,44 milioane de euro, aproape dublu fata de suma initiala, iar termenul de finalizare a lucrarilor a fost cu mult depasit, dupa ce constructorul a solicitat o prelungire a termenului de finalizare cu inca sase luni.
Intarzierile sunt generate de devierea retelelor Apa Nova, Romtelecom si Electrica. Costurile pentru relocare au dus la o marire a costurilor pasajului (cheltuieli neeligibile) cu aproximativ 4 milioane de euro, bani platiti de Consiliul Local Voluntari si de Consiliul Local al sectorului 2.
Proiectul, in valoare initiala de 6,225 de milioane de euro, este realizat din fonduri PHARE - 64%, bugetul de stat - 20% si Consiliile locale ale sectorului 2 si orasului Voluntari - 16%. Lungimea podului este de 102 metri, inaltimea de 18,60 metri, iar lungimea celor doua rampe de acces pe pod, de 235 de metri. Pasajul va avea rampe de acces si un profil transversal al carosabilului de patru benzi, cu lucrari de racordare la drumurile laterale si intersectii.
Viitorul pasaj ar urma sa fluidize