De vină sunt pierderile enorme de 1,16 miliarde de lei provocate la transportul de pasageri pe rutele suburbane din Republica Moldova
În perioada 2001-2010, Calea Ferată a Moldovei (CFM) a suportat pierderi de 1,16 miliarde de lei de la transportul de pasageri. Majoritatea acestora se datorează transportului feroviar suburban de călători.
Pentru a diminua pierderile şi a eficientiza activitatea CFM, Ministerul Transporturilor examinează posibilitatea sistării operaţiunilor la 68 de trenuri locale şi limitarea numărului de staţii unde vor opera trenurile de pasageri cu parcurs internaţional. Conform datelor preliminare din totalul de 105 staţii şi gări urmează a fi închise 85 de unităţi.
Potrivit unui proiect de politici publice vor fi păstrate rutele internaţionale şi locale, precum Cahul-Giurgiuleşti (marfă şi pasageri), Chişinău-Odesa şi Chişinău-Ocniţa.
Sute de milioane de lei arşi de locomotive
Impactul economic de la aplicarea acestor acţiuni pentru perioada 2012-2021 este estimat la 342 milioane de lei doar de la reducerea consumului de combustibil. Alte economii, de circa 66 milioane de lei vor fi de la reducerea cheltuielilor cu întreţinerea şi reparaţiile materialului rulant al CFM.
În schimb pentru conservarea staţiilor şi gărilor, dar şi de la plata de compensaţii personalului disponibilizat vor fi necesare cheltuieli de circa 70 milioane de lei, mai arată documentul ministerului Transporturilor.
ANATOL ŞALARU: Comuniştii au vrut să cedeze Rusiei, Calea Ferată din Moldova
Republica Moldova vrea să se conecteze la Reţeaua Transeuropeană de Transport
ANATOL ŞALARU Drumurile proaste, vama şi poliţia se fac de vină că pierdem anual 6-8 miliarde de lei
DOLEANȚE Anatol Șalaru vrea să aducă trenurile la Soroca
Republica Moldova renunţă la intenţia de a construi cale ferată cu ecartament european @N