UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistrat venituri de 30,8 mil. euro în al doilea trimestru din acest an, în creştere (în euro) cu 1,32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare publicate de compania americană Liberty Global (LGI), proprietarul operatorului. În prima jumătate a anului, compania a înregistrat venituri de 62,3 mil. euro, în creştere (în euro) cu 2,3%, faţă de anul precedent.
Deşi UPC este una dintre puţinele companii telecom importante din România care a înregistrat creşteri ale veniturilor pe fondul unei pieţe în declin, raportul financiar al LGI pune accent pe condiţiile dificile de operare de pe piaţa locală, în contextul în care subsidiara sa din România a continuat să piardă abonaţi în al doilea trimestru, pe fondul competiţiei dure pe clienţi cu rivali ca RCS&RDS şi Romtelecom (NextGen).
"În România, competiţia a contribuit la scăderi organice ale numărului de clienţi pe servicii video, internet şi telefonie. Scăderea numărului de clienţi pe serviciile video este în mare parte determinată de migrarea către competitori a unor clienţi ai serviciilor de cablu analogic cărora le expiraseră contractele de servicii", potrivit datelor din raport.
Documentul nu detaliază motivele care au dus, totuşi, la creşterea veniturilor UPC România, însă o parte dintre acestea pot fi deduse din schimbările din structura bazei de clienţi a companiei. Unul dintre motive este creşterea numărului de abonaţi la servicii mai scumpe, precum recorderul digital (DVR) sau televiziunea HD, care au fost lansate după ce compania a investit câteva zeci de milioane de euro în reţea. Un client UPC care cumpără cele mai scumpe pachete video ale UPC, la care adaugă şi DVR-ul şi televiziunea HD aduce operatorului aceleaşi venituri cât patru utilizatori de cablu analogic.
Pentru a putea câştiga mai mu