Inovatia in sistemul tehnologic a capatat diferite nuante in momentul de fata. Toata lumea s-a mutat din offline in online din dorinta de a face bani si a neglijat adevarata esenta pe care trebuie sa o aiba orice afacere, fie ca aceasta este un start-up traditional sau un business pentru mediul digital.
Oamenii care intra in domeniul start-up-urilor online trebuie sa cunoasca foarte bine Internetul si sa monitorizeze afacerea pe care o incep in fiecare secunda, este de parere Dan Calugareanu, CEO magazinultau.ro.
Odata ce ai dobandit experienta in retailul clasic, ai toate sansele sa reusesti si in afacerile pe Internet. “Aveam o experienta de 7 ani in retailul traditional, iar trendul usor descendent al acestui tip de comert clasic, precum si piata de IT si electrocasnice care atingea, in 2007, nivelul de 100 milioane euro, m-au ajutat sa dau startul unei afaceri online promitatoare”, a declarat Calugareanu la cea de a doua editie a RetailPro (forum de o zi dedicat profesionistilor din industria de retail) ce a avut loc saptamana trecuta.
In plus, libertatea si flexibilitatea mediului online, care creste constant, a favorizat aparitia magazinultau.ro, care, spre deosebire de un magazin traditional, este deschis non-stop si poate castiga clienti in orice moment.
Dan Calugareanu a dat startul afacerii sale online anul trecut, in urma unei investitii de 100.000 euro, si estimeaza ca, in doi ani, va atinge breakeven-ul. Acesta a oferit in cadrul evenimentului cateva ponturi celor care vor sa inceapa un business pe aceasta nisa.
Care sunt resursele necesare pentru un start-up online?
Ei bine, Calugareanu considera ca, inainte de toate, orice investitor trebuie sa se gandeasca daca are sau nu cumparatori. De aceea, elementul esential intr-o astfel de afacere il constituie piata - “Dat fiind faptul ca, in prezent, 29% dintre romani prefe