MZD Connect este disponibil pentru noua Mazda3 incepand cu nivelul de echipare Challenge, la un pret de 16.700 euro cu TVA pentru motorizarea de 1,5 litri benzina 100 CP.
Noua Mazda3 poate fi comandata in doua variante de caroserie, Sport sau Sedan, cu trei motoare pe benzina (100, 120 si 165 de CP) si unul diesel (150 CP). Transmisia poate fi manuala sau automata cu 6 trepte.
Modelul de test pe care l-am condus aproape 200 de km, Bucuresti-Campina, a avut propulsorul de 2 litri benzina 120 CP si echiparea Revolution (20.500 euro cu TVA). In afara orasului, consumul la 100 km/h a fost in jur de 5 litri la 100 km.
Desi consuma putin, motorul de 2 litri benzina 120 CP nu cred ca va atrage prea multi romani fata de cel de 1,5 litri benzina 100 CP, pentru ca nu este destul de puternic ca sa merite plata unui impozit si a unei polite RCA mari. Cu acest motor, modelul de 1.200 kg atinge 100 km/h in 9 secunde.
Pe sosea, Mazda3 este stabila si confortabila, iar motorul de 2 litri benzina este economic, atata timp cat nu il fortezi. Condus sportiv, consumul creste la 9 litri la 100 km.
Noua Mazda3 se prezinta ca o masina bine asamblata, cu materiale placute, plastice care nu produc zgomote, insa pierde la insonorizare, in afara orasului vantul creste nivelul de zgomot in habitaclu.
Designul noii generatii Mazda3 este mult mai elegant decat vechea generatie, iar exteriorul aduce foarte mult cu Mazda6, pare chiar o versiune hatchback a modelului Mazda6. Interiorul este complet nou si are consola centrala desenata in stilul competitorului german Audi A3. Fata de competitori, Mazda3 se lauda cu Head Up Display.
Desi ecranul tactil de 7 inch controlabil prin intermediul butonului rotativ de comanda HMI este un plus, meniul nu este intuitiv si navigarea se face greoi, dar in timp te obisnuiesti cu el si nu mai este o problema.
Pe l