Companiile au acordat în primele şase luni cu 1,2% mai puţine tichete de masă angajaţilor faţă de acelaşi interval din 2011, doar la nivelul microîntreprinderilor înregistrandu-se un avans al numărului de astfel de vauchere, în timp ce firmele mari şi mici au raportat scăderi, potrivit Mediafax.
Astfel, în primele şase luni din acest an, companiile cu până la 9 angajaţi au înregistrat o creştere de aproximativ 3% a numărului de tichete de masă acordate salariaţilor, comparativ cu intervalul iulie-decembrie 2011, potrivit studiului "Evoluţia cererii pentru tichetele de masă pe paliere de companii", realizat de Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Ascensiunea pe segmentul microîntreprinderilor a avut loc în contextul unei scăderi medii de 1,2% a comenzilor pentru voucherele de masă pe întraga piaţa românească, după un avans de 9,5% în perioada ianuarie-iunie 2011.
"Această tendinţă a fost generată de decizia companiilor fie de a recurge la tăieri de personal, fie de a micşora costurile prin renunţarea la avantajele extrasalariale, ambele scenarii fiind alimentate în mod automat de criza economică. Scăderea a avut loc în ciuda sistemului fiscal asociat acestui tip de beneficii acordate angajaţilor: pentru companiile care le oferă, tichetele de masă sunt scutite de la plata taxelor salariale şi sunt 100% deductibile fiscal", a declarat, într-un comunicat, Jean Istasse, general manager Sodexo Soluţii pentru Motivare.
Companiile mari, cu peste 249 de angajaţi, au comandat cu 1,8% mai puţine tichete în intervalul ianuarie-iunie 2012 faţă de semestrul precedent, în timp ce la nivelul companiilor mijlocii (50-249 de angajaţi) după ascensiunea înregistrată în 2011 a urmat de o perioadă de stagnare.
Companiile mici (9-49 de angajaţi) şi-au temperat ritmul de creştere, de la 11% în perioada ianuarie- iunie 2011 la 2,2% în intervalul iulie-decembr