În ultimii ani, lipsa publicităţii şi a anunţurilor de mică publicitate a decimat presa scrisă din întreaga lume. Ziarele americane au găsit un antidot: cronica infractorilor - publicarea fotografiilor şi a detaliilor tuturor infractorilor sau celor bănuiţi că ar fi comis vreo infracţiune. Accesările au crescut exponenţial, apar chiar şi suplimente dedicate acestui tip de "anunţuri". Explicaţii.
Moda recentă a fost lansată de "Tampa Bay Times", cotidian generalist quality din Florida. Ziarul publică sistematic fotografiile judiciare ("mugshots", pozele făcute la sediul poliţiei, din faţă şi din profil) ale persoanelor arestate în cele patru regiuni în care se vinde ziarul, relatează cotidianul "Le Monde", pe blog.
De la conducătorul auto rămas fără permis la violatori şi chiar beţivi, orice persoană dusă la secţia de poliţie rămâne "imortalizată" în această cronică infracţională. Ea este cu atât mai de temut cu cât numele (publicate şi ele) şi informaţiile despre respectivele persoane devin accesibile publicului larg prin intermediul Google. Nu sunt şterse nici în cazul în care respectivul este exonerat sau dacă dosarul e clasat.
Ziarul în cauză descarcă în timp real fişele şi fotografiile făcute publice de poliţie şi le "ajustează" imediat pentru site.
Ciudata metodă a avut un succes enorm la public. Moda a fost lansată în 2009 şi, de atunci, a fost adoptată şi de alte ziare, unele chiar de primă mărime, precum "Chicago Tribune". Iar portretul infracţional al ultimelor trei persoane arestate figurează în permanenţă pe pagina de start a publicaţiei "Times" din Tampa.
Concurs de "mugshoturi"
Cititorul poate astfel să vadă care sunt delincvenţii - dovediţi sau nu - din cartierul în care locuieşte. Îi poate căuta în funcţie de sex, vârstă, culoare a ochilor, chiar greutate sau înălţime. Interesaţii pot chiar să vizioneze înregistrările